Marťan

14:02 TulipPánka 2 Comments

Je to asi dva týdny zpátky, co můj bráška přišel s nápadem jít na tenhle film do kina. Nebyla jsem proti, sci-fi je mým oblíbeným žánrem a sama jsem zaznamenala dobré ohlasy, takže bylo rozhodnuto. V rámci nákupů v Praze jsme tudíž věnovali nějaký ten čas i kultuře a na film se zašli podívat.
Nadšené reakce diváků se sice dostaly až ke mně, ale jinak jsem vlastně vůbec netušila, do čeho jdu. Nečetla jsem žádnou recenzi, stručný popis děje, nic. Že film vypráví o členu posádky omylem zanechaném na Marsu, jsem se tedy dozvěděla až v kině, vlastně hned v prvních minutách. Možná je to dobře, bráška to například oceňoval, ale já jsem v tomhle ohledu asi trochu staromódnější a více si vychutnám delší úvod do děje. Nesmí se to přehnat, samozřejmě, ale dozvědět se vše během prvních pár minut mi přišlo trochu uspěchané.
Nicméně dál se příběh vyvíjel příjemně. Synchronizovanost děje na Marsu a na Zemi, rychlý spád, ale s určitými pauzami pro lepší navození atmosféry, dobře vybraná hudba a skvěle odvedená práce kameramana, tuhle část jsem si opravdu užívala. Občasné vtipy a úsměvné připomínky astronauta Marka, podtrhující zoufalost jeho situace, i neustálé připomínání obtížnosti komunikace, dlouhé pauzy mezi odpověďmi, to vše krásně dokreslovalo celkový dojem z filmu.
Problém ale nastal ve chvíli, kdy se vše začalo schylovat ke konci. Snaha o dramatičnost těchto okamžiků byla na můj vkus přehnaná a ke zbytku filmu se mi moc nehodila. Po scéně, kdy si Mark propíchne skafandr, aby pomocí unikajícího vzduchu doletěl k záchranné lodi jako Iron man, jak sám říká, se má rozpačitost z tohoto filmu změnila v něco trochu konkrétnějšího a se stejným názorem jsem z kina i odešla.
Celkově bych tedy dílo Ridleyho Scotta hodnotila kladně, avšak zjištění, že spíše než sci-fi je to prostě rodinný film z vesmírného prostředí, pro mě byl velkým zklamáním. Na další Vesmírnou Odysseu si tedy budu muset ještě počkat.

You Might Also Like

2 komentáře:

  1. Kamarádky si ho hodně pochvalovaly a musím říci, že i mně to hodně z vyprávění zaskočilo, že je to ve finále rodinný film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, čekala jsem klasický sci-fi, tak mě to trochu zklamalo...ale jinak to není špatný :)

      Vymazat