Youtube a já

22:45 TulipPánka 2 Comments

V poslední době si čím dál tím víc všímám, jak se hrozně řeší "česká youtube scéna". Popravdě netuším, co se na ní tak moc řeší, protože to vůbec nesleduji a navíc nemám pocit, že by to bylo nějak důležité, ale někteří jedinci mě neustále přesvědčují o opaku, a velice rádi. Nechci to nijak zvlášť kritizovat, i když sledování Goga (já vím, že je to slovák, ale nikdo jiný tak ikonický mě nenapadl) zesměšňujícího vše kolem sebe mi opravdu nic neříká, ale spíše bych se ráda pozastavila nad fenoménem youtuberství jako takovým.
Jedním z českých průkopníků byl, k mému překvapení, NejFake, kterého určitě většina zná, ale já si jako jedny z prvních pamatuji třeba i let's playery House (HouseCZ_Zero) a Ježíška (Jezisek1), kteří publikovali videa na společném kanálu MinecraftBoxCZ. Ještě před nimi jsme s bráškou sledovali Bořkoviny, nebo taky FVDisco, pořady se stejnou tématikou. Pak tu taky samozřejmě bylo pouštění písniček, jako hlavní funkce youtubu, ale postupem času jsem zjišťovala, že se tam dá najít spoustu opravdu zajímavých věcí.
Otázkou ale zůstává, co sleduji dnes. Myslím, že je důležité rozlišovat pojmy "sleduji" a "odebírám", protože některé youtubery mám v odběrech spíše z nostalgie, protože se mnou začínali, jako již zmiňovaný MinecraftBox. Kromě toho ale do této skupiny jistě patří i GetTheLouk, česká beauty youtuberka, kanál #Theremin, ze kterého jsem viděla asi jen 5 videí, ale ten nástroj mě strašně fascinuje, nebo, paradoxně, Teri Blitzen, kterou jsem sledovala na úplném začátku, ale už jsem tak rok žádné její video neviděla. Pak je tu taky pár lidí, které sleduji, protože je to někdo z mých známých, ale většina z nich ani nic nepublikuje, nebo svou tvorbu přerušili, jako hikarutenshin nebo Forminator.
SecretLifeOfaBionerd ve své nynější podobě

A konečně, koho tedy opravdu sleduji? KlairedelysArt, neuvěřitelně zručná slečna, která dělá různá netradiční make-upová videa, cutepolish, můj nehtový guru, SecretLifeOfaBioNerd, další, která je se mnou už od začátku. Vlastně jsem ji začala sledovat kvůli šití a DIY, ale postupně se z ní stala naprosto neuvěřitelná a ještě krásnější slečna. Z těch trochu šílenějších stojí za zmínku jessicanigri, cosplayerka, která dělá své tradiční Mail Monday vlogy, ve kterých rozbaluje balíčky a všechno si hned zkouší nebo patlá na obličej (třpytky, samolepky, a ještě spoustu dalších). Pak bych rozhodně chtěla zmínit úžasného Andreie Terbeu, který mi pomohl se začátky s grafickým tabletem, a teď si prochází krizí spojenou s učením se kreslit druhou rukou, protože v té pravé už ani neudrží pero, jak často ji používal. A nakonec ještě dva, které nesleduji tak často, ale určité také stojí za zmínku, Vsauce a thenewboston, pokud vás zajímá věda a technika, určitě se vám budou moc líbit.
Nejsou samozřejmě jediní, a taky je potřeba říct, že je nesleduji až tak pravidelně, ale vypisovat všechny by bylo na dlouho a nejspíš i zbytečné, takže tady je pár mých oblíbených.

A co sledujete Vy?

You Might Also Like

2 komentáře:

  1. Ja mám veľmi rada Getthelouk, jej štýl recenzovania a líčenia mi veľmi sedí :)
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
  2. Taky ji mám stále moc ráda, její Objevy a přešlapy mě vždycky velmi bavily :)

    OdpovědětVymazat